Tanács kéréséhez, megbízáshoz árajánlat kéréséhez:
Első hely: Google keresés – első oldal
Alapvetések: hogyan lehet? A Google organikus találati rangsorának első helyét megcsípni vagy akár csak a TOP10-be felkerülni valamely keresőszóval igencsak nehéz akkor, ha jelentős konkurencia mutatkozik, vagyis számos olyan konkurens weboldal létezik, amelyet ugyanerre a szóra optimalizáltak és erre rákeresve jól szerepel a találati listán (SERP oldalak).
Ha ezek hosszabb ideje létező, releváns tartalmú, magas forgalmat lebonyolító, jól optimalizált és jelentős külső webtámogatást élvező, nagy backlink-profillal rendelkező honlapok, netán nagy presztízsű portálok, akkor óriási kihívás közéjük kerülni.
Ez saját, esetleg újonnan készített szájtunkkal nagy kihívásnak számít. És bizony nem könnyű feladat az élre kerülve sorra letaszítani a veterán oldalakat dobogós helyükről. Érthetően ez csak kiváló eredeti / egyedi tartalom előállításával, a keresőszempontok maradéktalan érvényesítésével és kreatív módon felépített (lehetőleg szemantikus összefüggésekre alapozott) linkprofil támogatásával lehetséges.
Mi több: ezen feltételek mindegyikének a megléte esetében sem történhet egyik napról a másikra az előre kerülés a keresőben – hetekre, hónapokra lehet szükség a siker eléréséhez.
A SEO-szakértő feladata a pozíciójavítás
Ugyanis a keresőrendszer egyik sajátossága, hogy felfigyel az új webhelyekre és a friss tartalmakat gyakran előre sorolja, a másik jellegzetessége azonban az, hogy az egyszer már TOP pozícióba sorolt weblapokat hosszú időn keresztül megtarthatja ebben a helyzetben.
Ám ahogy az interneten minden efemer, így a helyezések is állandó mozgásban vannak. Nincsenek örökre kibérelhető helyek. Ennélfogva akkor is bízhatunk a sikerben, ha egyes konkurens weboldalak kirobbanthatatlannak látszanak.
Ilyenkor valóban elég nehéz a kereső első oldalára kerülni, pláne problémás és rengeteg munkát, türelmet igényel a keresőmarketing teljes arzenálját bevetni. Ha erre kész szakértőt találunk, a Google első helyre kerülés megvalósítása reális.
Ám az akár vidéken, akár Budapesten működő, a weboldal optimalizálásban járatos, linképítésben és PR-ban is hozzáértő SEO-szakember legfőbb hitvallása az, hogy a technikai körülmények megszabta bizonyos reális határokig minden honlap optimalizálható és minden kulcsszavas pozíció javítható.
Szakemberünknek éppen ez a feladata, ha sikerdíjas vagy havidajas keresőoptimalizálásra kapott és vállalt megbízást.
Hogyan lehet a Google első oldalára kerülni keresőoptimalizálással?
Törekedhetünk tehát az első hely megszerzésére, de talán lélektanilag is indokoltabb a honlap-optimalizálás első fázisában szerényebb célt kitűzni, ez a kisebb falat pedig lehet az első oldalra kerülés a Google keresőben.
Amennyiben sikerül a TOP10-ben tartósan benne maradni, folyamatos fejlesztéssel elérhetjük a lassú előrébb lépegetést. Minél feljebb érünk, annál élesebb a verseny. Dee annál jobb érzés a pozíciószerzésben lekörözni a versenytársak honlapjait.
Például az alábbi linkre kattintva megnyíló optimalizált honlap 3 év munkájával lett első helyezett a Google első oldal kulcsszóval. Organikus forgalmát azonban inkább a SEO-szakértő kulcsszó hozza, ezzel a második helyen szerepel kilenc további keresőmarketing-szakember Top10-es weblapja között.
[A pozíciók hétről hétre változnak, jelenleg másként fest a rangsor, mint a bejegyzés keletkezésekor. A jelen blog helyezései is fluktuálnak a SERP rangsorában.]
Első oldal a keresőben: hogyan kell, hogy lehet?
Az optimalizációs cél tehát világos, a kérdés inkább az, hogyan juthatunk idáig. Ha egy új weblap a TOP 100-ban sincs benne, rosszabb esetben egyáltalán nem került a kulcsszavas találatok közé esetleg nincs is indexelve -, akkor ugyan miként érhetjük el az ennél sokkal jobb helyezést? Mi a teendő?
Feladataink sorában az első helyen a tartalomoptimalizálás áll. Weboldalunk számára a robotok által jól feltérképezhető olyan honlaptartalmat kell kialakítanunk, amely
- egyrészt megfelel az általános keresőszempontoknak
- másrészt megfelelő kulcsszavas relevanciával rendelkezik
Mindkét pont önmagában is eléggé összetett, így komplex seo-optimalizációs stratégiát és ezt megvalósító gyakorlatot igényel.
Ugyanis a keresőelvárások egy része technikai-szerkezeti jellegű, így többségüket a forráskódban és a weblap felépítésében lehet kialakítani, illetve szerveroldalról biztosítható. Pl. a betöltődési sebesség, újabban főleg 4G-hálózatú mobilokra nézve rangsorolási tényező.
A szempontok másik része főleg a szöveges tartalomra és az abba ágyazott elemekre vonatkozik.
Organikus, releváns tartalom + prémium linkek
Ugyanezt a kettősséget mutatja a kulcsszóhasználat is. Amint elkerülhetetlenül szükséges számos keyword elhelyezése a meta tagekben, url-ekben, ugyanúgy fontos a h1-h3 címek, alcímek kulcsszavas kialakítása, a képek attribútumainak (fájlnév, alt és title text, képszöveg – felirat) helyes megválasztása. Nem kevésbé a linkszövegek és buborékszövegeik képzése.
S ha ez nem lenne elég: mindennek összehangoltan kell történnie, az eredmény nem lehet egy kívánalmaknak pontról pontra megfeleltetett, de széteső webhalmaz.
Minden honlap szerkezeti elemei és szöveges tartalma szerves egységet kell, hogy alkosson. Például az oldal neve ki kell hogy fejezze annak lényegét, leírásának ezt a lényeget egy kb. 160 – 250 karakteres mondatban kell tömören kifejtenie, a szövegbe ékelt címeknek pedig egységet kell alkotniuk az alájuk helyezett bekezdések tartalmával.
Mindezt szervesen egészítik ki a képek, linkek, táblázatok, felsorolások és szövegkiemelések, alkalmanként videók vagy más beágyazások.
Tudjuk, a Google-algoritmus fejlett mesterséges intelligenciával rendelkező program (MI), képes ezt az egységet felismerni és analizálni. Mint ahogy a széteső tartalomban is felismeri a kényszerű, manipulatív megfeleltetéseket, redundáns komponenseket.
Így aztán nemcsak a kívánalmaknak kell megfelelni, hanem az elvárásoknak eleget téve kompakt, koherens és konzisztens webtartalmat kell kifejlesztenünk élpozíciókra aspiráló honlapunk számára.
Ez komoly szakmai kihívás, szerkesztői, szövegírói kvalitásokat és a keresőoptimalizálás elméleti kérdéseinek ismeretét feltételezi. Éppen ezért kapcsolódik ehhez a munkához mind az előzetesen elvégzendő, mind az utólagos ellenőrzés végett ajánlott alapos honlapelemzés.
Második helyre soroljuk, de legalább olyan fontos optimalizációs követelmény a linkprofil építés.
Tudhatóan a webtartalmak hipertext jellegűek, hivatkozásaik felhasználása legális keresőmarketing eszköz, történjen bár tematikus portálok bevonásával vagy PR-cikkek megjelentetésével.
Ha az online visszacsatolás egyrészt igen magas értékű webhelyek bevonásával történik, másrészt a hivatkozó oldalakat magukat is optimalizáljuk és saját jogon organikus forgalom indul rájuk, akkor emelt szintű, azaz prémium linképítésről beszélhetünk. Érthetően a SEO-szolgáltatást végző részéről ez magas árak mellett történik
Google-helyezés javítása – a bejövő linkek szerepe
Hasonlattal élve: ha a honlap-optimalizálás nem más, mint az internet óceánjára bocsátott vitorláshajó legjobb tulajdonságainak, ergonómiájának a kialakítása, akkor a backlink építés nem más, mint szél gerjesztése. Ahhoz, hogy vitorlásunk célba érjen.
Hiába a remek hajó a pompás vitorlázattal, szél nélkül még az öbölből sem tud kifutni. De orkán is hiába fú, ha csak egy nehézkes dereglyével szállunk versenybe.
Az organikus helyezések javításának eljárásait sorra véve a linkek szerepét nem lehet eléggé hangsúlyozni.
Tanácsként kevés annyit mondani, hogy készítsünk keresőbarát weboldalt és optimalizáljuk a honlaptartalmat. Emellett feltétlenül építsünk hiteles linkprofilt!
Mert minél több értékes külső webhelyen sikerül saját oldalunkra mutató szöveges hivatkozást elhelyeznünk, annál könnyebb a Google első oldalának elérése.
Éppen ezért a keresőmarketing tanácsadás kiterjed arra is, hogy a hivatkozói hálózat kiépítésekor ne feledkezzünk meg a tartalmi összefüggések biztosításáról. Azaz egyfelől a releváns kontextus meglétére bazírozzunk, másrészt kövessük kulcsszavaink fogalmi hálóját.
Vagyis linkeljünk kapcsolódó témákat érintő lapokról. De a bejövő linkek szerepének alábecsülése nélkül éljünk a további SEO (keresőoptimalizálás) és SEM (keresőmarketing) eljárások nyújtotta lehetőségekkel is. Például regisztráljuk weboldalunkat a Google Analytics, SC és más statisztikai rendszerekbe, használjuk a tartalommegosztás és a közösségi marketing szerteágazó lehetőségeit.
A SEO célja az organikus helyezések javítása, a forgalomnövelés
Végül is hogyan lehet a Google keresőben előre kerülni? A lényeg ennyi: keresőbarát weboldal készítése + honlaptartalom optimalizálás a kulcsszavas relevancia biztosításával + releváns kontextusra alapozott módszeres linképítés a szemantikus összefüggések figyelembe vételével.
Hogyan: Első oldalra kerülés a Google keresőben. A Seo honlap optimalizálás fogásai, top10 helyezés, keresőmarketing tippek ingyen, honlapoptimalizálás, seo-marketing, első oldal: a google keresőben első helyre kerülés. Organikus találatok listája, szemantikus web optimalizálás, helyezés javítás budapesti SEM és white hat SEO szakértő segítségével
Google első helyre kerülés keresőmarketing módszerrel
Hogyan kell, hogy lehet? – a jelen seo.liberall.hu/google-elso-oldal blogbejegyzés erről szól a nem teljesen laikus olvasóknak.
Lényege: találati helyezés javítás webtechnikai módszerekkel: keresőbarát weboldal készítésével, honlap optimalizálás végzésével + PR-cikkes és/vagy prémium linképítés alkalmazásával. Az általános tanácsadás azonban ritkán elég.
Konkrétumokért adjon megbízást weboldal elemzésre és a teendők összeírására vagy végeztesse a műveleteket profi szakemberrel.
Hogy mi a Google első helyre kerülés ára? – azt nem lehet előre tudni, de a havidíjas SEO keresőoptimalizálás árak szabottak, eredménye az organikus találatok közt a folyamatos honlap előresorolás. A cikkből megtudható, ha mégsem, keress rá:
- Mi a releváns tartalom és a kulcsszó-relevancia?
- Hogyan lehetséges az előresorolás biztosítása a keresőmarketing eszközeivel?
- Mi a szemantikus web és a fogalmi háló?
- Mi a látens szemantikai indexelés?
- Mi a SEO-szértő feladata havidíjas megbízásnál?
- Mi Google Page Experience algoritmus?
Hasonló kérdésekre választ, a honlap-optimalizálás és szemantikus linképítés részletesebb megismeréséhez ajánlott olvasmányt a témában társblogunkban talál: