BDK liberális közéleti és kulturális portálja újabban főleg keresőmarketing célokat szolgál: PR-cikkek elhelyezése azonnal
keresőmarketing
Keresőmarketing = internetes marketingeljárás, mellyel tartalomkereső programok (Google, Yahoo, Ask…) kulcsszavas találati oldalain (SERP) szerzett fizetett vagy organikus helyezések révén juttatunk valamely támogatott honlapot kedvező üzleti helyzetbe az online szférában. Angolul: Search Engine Marketing, SEM
A Google-helyezés javítás a cél – kérje SEO szakember segítségét! Árajnlat kérés:
Itt kérhet árajánlatot azokra a munkákra, melyek sikerre viszik honlapját. Küldjön email a fenti kis képre kattintva vagy töltse ki és küldje be az űrlapot erről a weboldalról:
A Google-elvárások szempontjai szerinti honlapelemzés abból a célból történik, hogy a szakember feltárja a vizsgálat alá vett weboldal hibáit, hiányosságait és a teendők tételes leírását tartalmazó, magyarázatokkal ellátott részletes szakmai leiratot készítsen. A SEO-elemzés három ajánlott szintje:
Gyorselemzés a legalapvetőbb keresőszempontok alapján 1-2 kulcsszóra nézve és a 10-12 legfontosabb teendő tételes leírása – 60.000 – 90.000 Ft.
Alaposabb vizsgálat több Google-szempont alapján 2-3 kulcsszóra fókuszálva, 15-18 teendő (javítás, bővítés, pótlás) részletes megadása – 90.000 – 150.000 Ft.
Teljes körű mélyelemzés, sok keresőszempont, 3 vagy több kulcsszó, teendők részletezés leírása legalább 25 pontban (javítás, hiánypótlás, tartalomfejlesztés, finomhangolás) – 150.000 – 220.000 Ft.
Természetesen a -tól-ig árhatárokon belüli konkrét vállalási ár a kulcsszavak számától, a weblap összetettségétől függ. A SEO-elemzés eredményeit összegző és a teendőket tartalmazó részletes szakmai leirat alapján a honlap webmestere és tartalmi felelőse közös munkával alkalmassá teheti a weboldalt TOP helyezések megszerzésére. Elvégre ezen áll vagy bukik a szolgáltatásként felfogott keresőoptimalizálás sikere.
II. Honlap-optimalizálási teendők tényleges elvégzése
Amit leírni x összeg, azt megcsinálni 2x. Így a honlap rendbetétele, keresőbaráttá varázsolása és annak elérése, hogy 1-2-3 vagy több kulcsszóra nézve a Google relevánsnak találja, értelemszerűen 120 eFt-tól indul, a weboldal bonyolultságától, nagyságától, a teendők mennyiségétől függően akár félmilliós tételt is képezhet. A weboldal optimalizálás egyösszegű megállapodás helyett óradíjhoz is köthető (20 € / óra).
III. Prémium és/vagy PR-cikkes linképítés
A két metódus között érdemes különbséget tenni. Ugyanis újabban a keresőmarketing ügynökségek leginkább csak PR-cikkes link építéssel foglalkoznak, aminek lényege a public relations cikkek és marketingszövegek publikálása; az ezekben az elhelyezett kulcsszavas linkek a legtöbbször hatékonyan javítják a hivatkozott weboldal pozícióit a kereső találatok között.
Ám ennek a módszernek a kizárólagos alkalmazása nem mindig célravezető, különösen hosszabb tuningok esetén.
Merthogy a valóban hatékony és biztonságos linkprofil sokszínű, változatos és nem csupán (gyakran gyenge minőségű, mondvacsinált) cikkekből származó hivatkozásokat tartalmaz. Ezen felül az igényesen felépített linkhálózat rendszert alkot és a kulcskifejezések szemantikus hálózatára épít, egy szerves tartalmi kontextust feltételez, amelyben maguk a hivatkozó oldalak is optimalizálás alá esnek és saját jogon is értékes pozíciókat szereznek meg.
Az ilyen típusú linképítés joggal nevezhető emelt szintűnek, azaz prémium minőségűnek. A magas nívónak magas árak felelnek meg, részletek itt: Tarifacsomagok – A prémium linképítés ára
Minden megbízás árában nemcsak a konkrét munkadíj foglaltatik benne, hanem a hátteret képező nagy webrendszer kiépítésének és fenntartásának a költségei is.
A SEO-szolgáltatások körében a PR-cikkek elhelyezésére 100-nál több webhely (gyűjtőportál, webmagazin, blog) áll rendelkezésemre. MOZ DA értékük 10-70 közötti, a megjelentetés ára is ehhez igazodik, 10.000 – 22.000 Ft között mozog. Kérésre küldöm a legjobb PR-cikk oldalak listáját ármegjelöléssel.
További információk a Google helyezés-javítás és SEO-szolgáltatás témájában:
Tehát tudni érdemes, a prémium linképítés abban különbözik a hagyományos módszerektől, hogy magas minőségű, releváns és hiteles weboldalakról származó hivatkozásokat épít, amelyek hosszú távon erősítik a célzott weboldal rangsorolását.
Ez a folyamat stratégiai tervezésen, gondosan kiválasztott tartalmakon, valamint etikus SEO technikákon alapul, és célja a márka hitelességének növelése, nem pedig pusztán a mennyiségi linkszaporítás.
SEO és keresőmarketing szolgáltatás árak
A Google-helyezés javulása forgalomnövekedéssel jár, üzleti portálok, webáruházak esetében ez egyben bevételnövekedést jelent, így a SEO szolgáltatások ára megtérül.
Így hát a hatékony pozíciójavítás a sikerdíjas keresőmarketing szolgáltatás célja. Ha a megbízó székhelye Budapest, akkor a vállalási ár is fővárosi mértékű a havidíjas keresőoptimalizálásra nézve, amelyre árajánlatokat találhat fentebb. Jelesül: 1) honlap elemzés, 2) Google honlap optimalizálás, 3) prémium linképítés és 4) PR-cikk elhelyezés. Az árakat a budapesti szolgáltató SEO-ügynökségekéhez mérve kalkuláltam (alulról közelítve).
BDK SEO szakember – aki válaszolni fog megkeresésére
Mindenki gugliz. Vagy guglizik – lehet, hogy ikes ige. De bárhogy is ragozzuk, a Google ma már messze a legnagyobb tartalomkereső a világon, részesedése az összes keresés/kattintás szoftverpiacán 90 % fölötti, sem az USÁ-ban a Yahoo, sem a kínai Baidu nem tudja megszorítani, orosz nyelvterületen is többen használják, mint a Yandexet. A magyar weben 2021-ben meg éppenséggel az összes internetes keresések 97 %-a Google keresés volt. Ezért is vált a kereskedelmi szférában hallatlanul fontossá az első oldali megjelenés, pláne az első helyre kerülés. Felmérések szerint az első helyre sorolt honlap az összes kattintások közel egyharmadát (29-30 %) viszi el, különösen mobiltelefonos kereséseknél (itt 30-31 % a részarány). A honlaptulajdonosok kissé késve ugyan, de felismerték ennek üzleti jelentőségét, legtöbbjük él a helyezésjavítás korszerű eszközeivel, megkeresik a keresőmarketing ügynökségeket, megbízásaik sorában első helyen a honlap keresőopttimalizálás (SEO) lehetőségeivel elérhető forgalomnövelés áll. Ebbe a munkába mindenekelőtt a weboldalak technikai és tartalmi optimalizálása (ezen belül a kulcsszavakra fókuszáló optimalizáció), valamint a céloldali linképítés tartozik bele (utóbbi manapság főként marketingoldalakon megjelentetett PR-cikkben történő linkelhelyezéssel zajlik).
A világkereső elsősége egyébként mobiltelefonokra vetítve még szembetűnőbb, itt 95 %-os az egyeduralma (2021-es felmérés):
Tartalomoptimalizálás, gyorsaság, link elhelyezés PR-cikkekben
A keresőcég hivatalos nyilatkozói szerint a weboldal előresorolásában a legális lehetőségek közül az első és talán ma is még a leghatékonyabb a tartalomoptimalizálás. Ezen elsődlegesen a webszöveg kiváló minőségét értik, de elvárásként fogalmazzák meg azt is, hogy a honlap tartalmának keresőbarát és mobilbarát formában való megjelenítése mindenképpen kívánatos. Az okostelefonok kijelzőjét betöltő webfelületen egyidejűleg látható tartalommal kapcsolatban pedig egyre nagyobb hangsúlyt kap az ún. felhasználói élmény (oldal-élmény), ez azonban nem a vizuális kultúra körébe tartozik, hanem a technikai mutatók függvénye, így a PR-cikkes linképítés tárgyalása előtt essen erről szó.
Felhasználói élmény, mobilos sebesség – Technikai Seo
Alighanem az első tényezővé válik a rangsorolásban az okostelefonos tartalomkeresők igénye: a rövid várakozási idő. A komplex jelentésű, részleteiben kevéssé tisztázott felhasználói élményről egy biztosan tudható: hogy legfontosabb eleme a mobilrelefonos betöltődési sebesség. Ez alatt konkrétan az értendő, hogy az optimalizált honlapnak eleget kell tenni azoknak a kritériumoknak, amelyeket a Google Page Experience nevű, 2021 májusában élesítendő algoritmusa tartalmaz, és amelyek részben már most is az alapalgoritmus részét képezve online módon tesztelhetők a www. thinkwithgoogle. com/feature/testmysite/ programmal (sajnos egyes aloldalak nem, csak a domain indexoldala).
A bejelentés szerint a 4G hálózaton üzemelő okostelefonos gyors betöltődés fő követelménye az, hogy a Large Contentful Paint ideje maximum 2.5 secundum lehet. Az LCP az a legnagyobb időtartam, ami alatt a kijelzőn egyszerre látható teljes tartalom (full content) maradéktalanul betöltődik. Érdemes figyelni erre. Ha weboldalunk túllépi a 2,5 másodpercet, akkor felehetőleg
túl nagy, túl terjedelmes az állománya
betöltést akadályozó, terpeszkedő .css és .js kódok
túl nagy, optimalizálatlan vizuális elemek
sok betöltődő külső aklalmazás
túl lassú a tárhelye, elégtelen szerveroldali processzorkapacitás
A jó minőségű honlaptartalom és a technikai megfelelőség szükséges, de általában nem elégséges alapfeltétele annak, hogy a weboldal kereséskor az első helyre kerülhessen. Külső webhelyek hivatkozói támogatására van szükség, ez igazolja az oldal fontosságát, jelentőségét (és könnyen megtalálhatóságát) a keresőprogramok számára
Külső linkek elhelyezése PR-cikkben, marketingszövegben
A Google-helyezések javulása a fent nevezett módszerek alkalmazása esetében szinte garantált. Az érintett tartalmi és technikai SEO akkor váltja be a hozzá fűzött reményeket, ha hatékony linkprofil felépítése társul az adott módszerekhez.
A felületes munkát végző SEO-szakemberek gyakorlatában a link-elhelyezés szinte kizárólag Public relation cikkekben történik, holott erre más jellegű releváns tartamú marketingszövegek olykor alkalmasabbak. Az fajsúlyos tartalommarketing körébe tartozó online publikációk lehetnek szakmai leírások, problémafelvetések, történeti megközelítések. Míg alapesetben a PR-cikk csupán egy céloldali külső link kedvéért jót létre, addig egy igényes tartalommarketing-szöveg ténylegesen bizonyítja a szemantikus Google-kereső számára, hogy a hivatkozott webhely valóban érdemes az előresorolásra.
Weboldal optimalizálás: Google Page Experience 2021
Első oldalra kerülés a kreatív, tartalmi alapú honlap keresőoptimalizálás segítségével. Ingyenes keresőmarketing tanácsadás a SEO-szakértő részéről nem várható el, ám havidíjas vagy sikerdíjas megállapodás köthető. Prémium link elhelyezés PR-cikkben. A tartalommarketing stratégia nem lehet sikeres, ha a felhasználói élmény gyenge és a mobilos betöltődési sebesség nem elég magas.
A honlaptartalom optimalizálása és a kreatív linképítés lehetővé teszi a weboldalak számára az első helyére kerülést a Google keresőben. Ismerkedj meg a keresőmarketing-eljárásokkal: leírások, tippek, fortélyok
tény: a magyar weben az összes internetes keresésekből 96 % a Google részesedése.
tény: a felhasználók 87 %-a az első találati oldalról választ terméket, szolgáltatót.
tény: a keresők 91 %-a mindig rákattint az első helyen szereplő linkre.
E tények ismeretében kell-e hangsúlyozni, mekkora a jelentősége annak, ha egy weboldal TOP pozíciót szerez a keresőtalálati listán az organikus találatok közt. Mivel a szolgáltató szférában és a fogyasztói vásárlásban az online üzletek száma dinamikusan növekszik, az élmezőnybe kerülő honlapok mögött álló vállalkozások jelentős piaci előnyre tesznek szert a hátrább sorolt konkurensekkel szemben. Így hát elemi üzleti érdek fűződik az első oldalra, első helyre kerüléshez.
Ebben persze biztosra menni lehetetlen, mert a Google rangsorolási szempontja titkosak és folyton változnak, de:
az első helyre kerülés esélye növelhető a témáját illetően releváns tartalmú, keresőbarát honlap készítésével és jó minőségű, erős linkprofil építésével.
Ugyancsak hozzájárulhat a Google-helyezés javításához a legális keresőmarketing eljárások alkalmazása (tartalommarketing, PR-cikkek, közösségi marketing, tartalom- és linkmegosztások). Hogy pontosan mit jelentenek ezek a fogalmak (releváns tartalom, keresőbarát honlap, linkprofil, keresőmarketing…) az megtudható a felső menüben megadott linkek alatt nyíló webhelyeken. Ezen az összefoglaló weblapon jegyezzünk meg annyit, hogy:
azoknak a módszereknek az összességét, amellyel egy weboldal esélyét növeljük az első oldalon vagy első helyen való megjelenésre, keresőoptimalizálásnak (SEO) nevezzük, és ennek két fő ágazata a honlapoptimalizálás és a linképítés.
Fontos azonban tisztában lenni azzal, hogy az első hely megszerzésére és megtartására senki nem adhat garanciát, de szakszerű és kitartó munkával elérhető, hogy az optimalizálás alá vett honlap pozíciói javuljanak. Ezt egyfelől a honlaptartalom alkalmassá, keresőbaráttá tételével lehet elérni, másfelől azzal, hogy értékes külső weboldalakról hivatkozunk a céloldalra. Mindkét folyamat igen komplex szemléletet követel és keresőszempontok, megfeleltetések tucatjainak figyelembevételével történik. Ehhez alapos szakmai ismeretekre, kreativitásra és az e téren szerzett gazdag tapasztalatra van szükség.
A SEO-szakértő pozícionálja első oldalra a honlapot
egyrészt ismeri a Google hivatalos dokumentumait, így a webmestereknek szóló ajánlásokat és a tartalomértékelésről készült leiratot,
másrészt figyeli a keresőcég belső embereinek a nyilatkozatait, blogbejegyzéseit,
harmadrészt a szakmai blogokból ismeri meg más szakemberek tapasztalatait, véleményét
mindezeket összeveti évek hosszú során szerzett saját tapasztalataival
végeredményben olyan tudásanyag birtokába kerül, amelyet hatékonyan és kreatívan alkalmazva jó eredményeket tud elérni a honlapok találati helyezésének a javításában.
A Google a honlapoptimalizálást első helyre sorolással honorálja
SEO alapfogalmak – honlaptartalom optimalizálása
Honlapoptimalizálás:
Annak elérése, hogy:
a) a honlap keresőbarát legyen, azaz formai és tartalmi jegyei eleget tegyenek a Google elvárásrendszerének (ezek egy része ismert a webmesterek számára készült ajánlásokból, egy másik része kikövetkeztethető a fejlesztők, vezetők nyilatkozataiból; de ennél is fontosabb a saját tapasztalat);
b) annak elérése, hogy a honlap a lehető legnagyobb megfelelést, hitelességet, relevanciát mutassa az adott kulcsszavakra nézve.
A két pont alá összességében több tucatnyi kritérium sorolható, de az összes elvárásnak a gyakorlatban igen nehéz eleget tenni, ám az mindenképpen szükséges, hogy az elsődleges fontosságúak mindegyike, és a másodlagos fontosságúak közül is minél több érvényesüljön. Egyetlen honlapon általában 5-6 igen fontos és legalább ugyanennyi kevésbé fontos szempont érvényesítése már jó eredménynek számít, de keretként érdemes legalább 20-25 szempontot szem előtt tartani.
Ezzel együtt tudni kell, hogy a Google utóbbi időben érvényesített gyakorlatában
a SEO-szempontoknak való formális megfelelés vesztett jelentőségéből
ehelyett igen fontossá vált az egyedi, információgazdag és az adott témát illetően releváns tartalom megléte, továbbá egyre több hangsúly esik a felhasználói élményre, pontosan ugyan nem tudni, a Google vezetői mit értenek és algoritmusai mit hogyan értékelnek ezzel kapcsolatban, ám annyi bizonyos, hogy a weboldalakon jól érzékelhetően, átláthatóan kell megmutatni azt a „dolgot”, amely tárgyát képezi, és melynek kulcsszavaival jó pozíciókra pályázik
a főleg formai szempontokat nem mechanikusan kell érvényesíteni, hanem variációs kreativitással – el kell kerülni a nagyon mesterséges, nagyon céltudatos „steril” megoldásokat: ezeket a Google manipulációként értékeli és hátrasorolással büntetheti
ugyanakkor a nagyobb eltérések, a túlságosan szabad értelmezés csökkenti az egyes tényezők hatásosságát
tehát: a formai elvárások teljesítésében meg kell találni a jó középutat a még hatásos, de már nem merev megoldások között
Linképítés – linkprofil létrehozása:
A linképítés off-site munka: hivatkozói háttér, úgynevezett linkprofil létrehozása. Tudható, hogy a Googlealgoritmusok a honlapra való hivatkozások alapján is értékelik az adott website relevanciáját, kvalitásait, fontosságát. Egyáltalán nem mindegy, milyen külső webhelyekről érkeznek a backlink utalások, fontos ezek értéke, tamatikus illetékessége, fontos a szövegkörnyezet – és temészeten a link anchor szövege is. A kulcsszavas anchor text használata külön kis tudomány, ugyanis a töményen kulcsszavas linkek büntetést válthatnak ki, viszont ha nem használunk kulcsszavakat, akkor nem tudjuk éppen ezekkel a kifejezésekkel javítani a pozíciókat.
A keresőoptimalizálás nem más, mint a honlapoptimalizálás és a linképítés együttvéve, bár gyakran csak az első fogalomra értik. A SEO-záson alább is leginkább a honlap formai és tartalmi Google-megfeleltetése értendő. A kifejezés kissé félrevezető, mert nem a keresőt, hanem a weboldal optimalizáljuk, illetve megfelelő támogatói hivatkozás-hálózatot építünk számára.
Honlapegység, tartalmi relevancia
A weboldal legfontosabb információcelláinak a tartalma szerves egységet kell, hogy képezzen.
Jelesül ezeket a helyeket kell szerves tartalmi egységbe rendezni:
domain (internetes cím, elérhetőség)
title (a weblap neve, címe)
description (a site leirása a forráskódban)
keywords (a kulcsszavak felsorolása a forráskódban),
az oldal látható szöveges tartalma
(ide sorhatók még: a képek attribútumai – pl. helyettesítő szöveg, buborékszöveg – a belső és külső linkekhez kapcsolódó szövegek – anchor text, title -, táblázatok stb.)
– ezeknek tehát kölcsönös tartalmi megfelelésben kell lenniük, szerves egységet kell képezniük. Nevezetesen:
egyfelől az első négy faktornak adekvát módon kell rámutatnia a teljes oldaltartalom lényegére,
másfelől egymással összhangban kell őket kialakítani,
harmadrészt magának az oldalszövegnek is adekvát módon kell tükröznie a névben, leírásban, keywords felsorolásban megadottakat.
A „munkamegosztás” az egyes elemek között:
a domain egy-két szóban megragadja az oldal karakterét, lényegét
a Title megadja az oldal nevét, amely a tartalom párszavas összefoglalása
a description a domainben és címben megadott rövid utalást pontosabban kifejti kb. 150-160 karakterben
a keywords meta-tag kiemeli a honlapra legjellemzőbb, legfontosabb szavakat
a teljes szövegtartalom megfelelő részletességgel kifejti azt, amit az előző elemek röviden megneveztek.
A puszta szóegyezéseken túl ez nagyjából azt jelenti, hogy ezt öt elemet szerves egészként kell kezelni és kialakítani.
Az egyezések és eltérések, a jelentések és formaváltozatok összehangolt egybeszerkesztése rálátást, körültekintést, tapasztalatot igényel. A teljes összhang nem könnyen áll össze, de törekedni kell rá. Gyakran van szükség menet közben javításokra: ha bővítjük a szöveget, változtatni kellhet az első három elembe is valamit, ha a névben, leíráson változtatunk, ennek utána kell mennünk a főszövegben, stb. A munka során csiszolódik egybe a dolog.
Tehát: amikor majd új szövegek kerülnek a főoldalra, a szövegíró szeme előtt lebegjen a meta-tagek tartalma, amikor a kulcsszavakat és a leírást begépeli a megfelelő helyre: legyen a fejében, mi szerepel az oldalon. A tiszta szóegyezéseket persze könnyű ellenőrizni, de itt többről van szó: egyszerre fogalmi és formai harmóniáról. A lassan mesterséges intelligenciaként működő Google-algoritmusok okosabbak, mint sejtenénk! Leleplezik a szövegmanipulációt.
A Google első helyezés eléréséhez releváns tartalom szükséges. SEO
Ennél bonyolultabb feladat a tartalmi relevancia mellett a kulcsszavas relevancia biztosítása: ennek hiányában a weboldalnak nincs reális esélye a jó Google-szereplésre.
Első helyre kerülés
Google első oldal
GOOGLE TOP WEBLAPOK – ELSŐ HELY, ELSŐ OLDAL
Az Első hely mint optimalizációs cél. A keresőtalálatok közt a top 10 jelentősége óriási. Első oldal a Google keresőben: kereső-találat, organikus helyezés. A releváns tartalom és a keresőbarát weboldal a siker zálóga, ezt célozza a honlap optimalizálás. Ehhez járul a keresőmarketing számos eljárása, így a linképítés és a közösségi marketing.
Google első hely
A keresőben a TOP 10 kulcsszavas találat közé kerülni csak intenzív és hosszú távú SEO-tevékenységgel lehetséges. Ezek:
a honlap optimalizálás
és a linkprofil építés
A kiegészítő keresőmarketing eljárások közül érdemes kiemelni az AdWords hirdetéseket (ezek eredményessége a normál kulcsszavas találati helyezések javulását is magával hozhatja) és a közösségi marketinget. A cél minden esetben: a Google első helyezés elérése az organikus találatok között. A weboldal optimalizálás során az első pont a keresőbarát honlap készítése, amelyre az adott témában releváns tartalom kell hogy kerüljön. Hogyan: első helyre kerülés a Google-ban.
Kulcsszavak kereséshez: webtartalom, keresőmotor optimalizálás, első helyre kerülés, seo, keresőbarát weboldal, tartalom marketing, weblap, organikus találat, releváns tartalom a honlapon – top helyezés, top10 pozíció találat.
Balla D. Károly Google SEO-marketing weboldala. SEM portál. Honlapoptimalizálás és keresőmarketing, Google helyezés javítása. Első hely a Google keresőben ilyen további kulcsszavakkal, piréz irodalom, keresőoptimalizálás blog, hangos könyv letöltés, mi az őstörténeti Arvisura. Teljesítmény és áramerősség számítás: watt, emper, volt. Mi a szemantikus web? Miért fontos a relevancia?
SEO 2018: Laptop szerviz és Terasz beépítés
Folytatódnak az optimalizációs helyezés javító programok a notebook márkák és alkatrészek neveivel, valamint a télikert gyártás – teraszbeépítés témakörben.
Google első hely – Első hely a keresőben. Google TOP 10 honlapok. Releváns tartalom optimalizálás, keresőbarát weboldal, kreatív linképtés ára, keresőmarketing és tartalommarketing tippek